Cliëntenportaal

Het cliëntenportaal van AlleskITs is ontwikkeld om cliënten en hun ouders gemakkelijk online toegang te geven tot zijn of haar vragenlijsten, afspraken en informatie over de behandellocatie. Zo heeft de (ouder van) cliënt overal en altijd toegang tot de informatie die voor hem of haar van belang is. De (ouder van) cliënt heeft alleen een internetverbinding en een computer of mobiel apparaat nodig.

Het cliëntenportaal is beveiligd door middel van een pincode en sms-beveiliging. Om toegang te krijgen tot het portaal, dient de (ouder van) cliënt zijn of haar mobiele nummer en pincode in te voeren. Vervolgens ontvangt de (ouder van) cliënt iedere keer als hij/zij inlogt een unieke code per sms, deze moet worden ingevoerd tijdens het inloggen.

Via het cliëntenportaal kan de cliënt en zijn/haar ouders vragenlijsten invullen die zijn klaargezet door de behandelaar. Tevens is er een afsprakenkaart met geplande afspraken, zodat de (ouder van) cliënt weet wanneer de volgende afspraak is.

Hieronder nog extra uitleg over het portaal.

Door op de titels te klikken verschijnt de tekst over dit onderwerp. Door nogmaals op de titel te klikken verdwijnt deze weer.

 

1.Registreren


De behandelaar nodigt de ouders van cliënt uit voor het cliëntenportaal; dit kan middels een e-mail met een registratielink. Het uitnodigen is alleen nodig wanneer de cliënt voor het eerst gebruik gaat maken van het portaal. Let op!!! Het inloggen gaat op de gegevens van het kind. Deze gegevens staan ingevuld en dient u niet aan te passen!!!

Het portaal is goed beveiligd, zodat alleen de cliënt de gegevens kan inzien.

2.Inloggen


Op de inlogpagina kan worden ingelogd met het mobiele nummer dat is opgegeven en de viercijferige pincode. Mocht een cliënt de pincode zijn vergeten, dan is er de optie “Pincode vergeten?”. Met deze functie kan de cliënt zijn of haar pincode opnieuw opvragen

Nadat de (ouder van) cliënt is ingelogd met het zijn of haar mobiele nummer en pincode, ontvangt hij of zij elke keer als hij inlogt een unieke code per sms. Met deze bevestigingscode kan het inlogproces worden afgerond.

Door op “Inloggen” te klikken, zal het cliëntenportaal worden geopend. In het portaal zijn de vragenlijsten, afspraken en informatie over de behandellocatie te vinden.

3.Invullen van vragenlijsten


Er zal aan de cliënt en zijn/haar ouders/verzorgers de eerste keer bij aanmelding gevraagd worden om een aantal vragenlijsten in te vullen. Hier dient u echt even de tijd voor te nemen, maar des te beter is de kinderarts geïnformeerd over de cliënt en zijn omgeving (ouders/verzorgers en school).

Niet alle vragenlijsten hoeven tegelijkertijd te worden ingevuld. Wel dient elke vragenlijsten in één keer te worden ingevuld. Halverwege een vragenlijst kan niet worden gestopt.

Graag alle vragenlijsten invullen voor de eerste intake.

Tussendoor kan de kinderarts nog een keer afspreken met de cliënt of diens ouders dat er een vragenlijst wordt ingevuld, maar meestal zal dit niet nodig zijn.

Na ongeveer 9 maanden wordt de cliënt  en zijn/haar ouders gevraagd nogmaals één (korte) vragenlijst in te vullen. Hierdoor kan de kinderarts meten of de behandeling bij de kinderarts en / of gedragsdeskundigen effectief zijn voor de cliënt en zijn/haar ouders of dat de behandeling aangepast zou moeten worden.

Vragenlijst school 

De vragenlijsten die school invult gaat via een ‘one-time-link’ per vragenlijst. Dat is een link die eenmaal per vragenlijst gebruikt kan worden om een vragenlijst in te vullen. De school heeft dus geen toegang tot het cliënten portaal.

Dus meerdere observaties van meerdere leerkrachten bij het observatieverslag, zal dus in eenmaal gebundeld moeten worden ingevuld.

4.Uitgebreide handleiding


Bekijk hier de uitgebreide handleiding

 

Klik hier voor het Cliëntenportaal

Stel een vraag aan AlleskITs