Patiënttevredenheid en ROM
Uitkomsten patiëntenenquêtes
Elk jaar worden online patiëntentevredenheids metingen verricht.
2022
In 2022 waren o.a. de volgende uitkomsten:
Indruk van de polikliniek : totaal score 8,7
Indruk artsen : totaal score 9,1
Verbeteringen
Mede naar aanleiding van de uitkomsten van het onderzoek in de afgelopen jaren, is aandacht besteed aan de volgende onderwerpen:
- De wachttijden in de wachtkamer
- De tijd tussen bellen en een afspraak (voordat u terecht kunt voor een consult)
- Behandeltrajecten worden eerder geëvalueerd met betrokken zorgverleners om de behandeltrajecten zo effectief mogelijk te kunnen inzetten.
ROM
Door middel van ROM meten wij het effect van onze behandelingen. Met behulp van vragenlijsten onderzoeken we of klachten gedurende de behandelingen afnemen. Wij maken hiervoor gebruik van de SDQ-lijst. Deze lijst meet o.a. problemen met leeftijdsgenoten, emotionele- en gedragsproblemen, pro-sociaal gedrag en hyperactiviteit/aandachttekort.
Twee keer per behandeling vullen cliënten en hun gezagsdragers de SDQ-lijst in. De kinderarts of gedragswetenschapper scoort de vragenlijsten en analyseert de uitkomsten.
De uitkomsten worden besproken met de cliënt en indien nodig het behandelplan aangepast.
Eén keer per jaar analyseren wij op organisatieniveau het effect van de behandelingen. Dit betekent dat wij kijken hoe de totale cliëntpopulatie heeft gescoord op de SDQ vragenlijsten. De meest recente analyse (april 2023) laat op de belangrijkste items hyperactiviteit en gedragsproblemen een verbetering zien van 83% over alle gevallen gemeten.